„Storie Alfa Romeo“, tretia časť: bezkonkurenčný model 6C 2500 SS „Villa d’Este“.

Syntéza elegancie, výkonu a prestíže.

Symbol celej éry

Keď sa na jar roku 1949 objavil v parku Villa d'Este v talianskom Cernobbiu model 6C 2500 s karosériou Touring, každému bolo jasné, že hlavnú cenu súťaže elegancie si odnesie práve toto vozidlo. Jeho originalita a jedinečné tvary boli vskutku ohromujúce a bolo tak celkom logické, že jeho pôvodné označenie doplnil názov preslávené súťaže elegancie.

Model 6C 2500 Villa d'Este nebol ale iba vrcholom krásy. Bol tiež vrcholným dielom remeselnej, zákazkovej výroby automobilov a súčasne obratom k modernejším výrobným procesom.

 

Model 6C 2500 SS Coupé Villa d’Este

V prípade modelu Villa d'Este môžeme hovoriť o dokonalom majstrovskom diele automobilizmu. Model 6C 2500 SS „Villa d'Este“ bol jedným z posledných modelov Alfy Romeo postavených na rámovej konštrukcii. Vyrobených bolo iba 36 exemplárov, z ktorých každý bol opatrený zákazkovou karosériou sledujúcou prianie svojho majiteľa. Na rozdiel od modelu 6C 2500 SS Coupé sa karoséria Bianchiho Anderloniho a jeho karosárne Touring vyznačovala kompletne prepracovanou prednou časťou so štyrmi svetlometmi a dvojicou podlhovastých vstupných otvorov. Blatníky boli integrované v bokoch karosérie, avšak jasne definované. Viac sklonené čelné okno bolo v pozdĺžnej osi rozdelené. Zadná časť bola nízka a výrazná s dvojicou malých okrúhlych svetiel. Vzniklo doslova majstrovské dielo 20. storočia.

V roku 1949 získal automobil v súťaži elegancie vo Villa d'Este cenu „Grand Prix Referendum“, ktorú vozidlám udeľuje publikum. Vozidlo tak prijalo do svojho názvu aj meno súťaže.