TÍM ALFA ROMEO RACING PREDSTAVIL NOVÝ MONOPOST C41

 

Počas veľkolepého ceremoniálu vo varšavskom Veľkom divadle prebehlo odhalenie nového monospotu C41 médiám, fanúšikom a zamestnancom s ohľadom na proticovidové opatrenia virtuálne. Zúčastnili sa ho tiež jazdci Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi, a tiež záložný jazdec Robert Kubica. Vozidlo s novou farebnou schémou využívajúcou tradičné červeno-biele spracovanie, navrhnuté štylistickým centrom značky Alfa Romeo vznikalo pod taktovkou technického riaditeľa Jana Monchauxe. C41 predstavuje ďalšiu evolúciu monopostu C39 sezóny 2020. Vzhľadom k obmedzeniam v pravidlách FIA využíva vozidlo rad komponentov predchodcu, vyznačuje sa však úplne novým vzhľadom, najmä čo sa týka prednej časti. Práve na túto časť zamerali inžinieri najväčšiu pozornosť. Pod karosériou sa ukrýva nový motor Ferrari, ktorý sa rozburáca naplno už za necelý týždeň, kedy prebehne testovanie C41 v Barcelone.

 

Logo AlfA Romeo je lemované znakom Quadrifoglio, teda štvorlístkom, ktorý je tradičným prvkom pretekárskych vozidiel značky Alfa Romeo, a tiež logom Autodelta, ktoré reprezentovalo pretekársky tím Alfa Romeo. Tieto logá vytvárajú jeden z najpútavejších štýlov štartového roštu a stelesňujú vášeň a tradíciu značiek, ktoré reprezentujú.

 

Alfa Romeo v tohtoročných Majstrovstvách sveta Formuly 1 bude opäť po boku tímu Sauber Motorsport. Partnerstvo, ktoré začalo pred tromi rokmi v roku 2018 viedlo k dosiahnutiu významných výsledkov.

 

Partnerstvo Alfa Romeo a spoločnosti Sauber Group však presahuje rámec pretekania. Vzájomná spolupráca umožňuje prenášať technické znalosti inžinierov Sauber do sériovej produkcie Alfa Romeo. Z tejto kooperácie ťaží aj projekt Giulia GTA, ktorý využíva neoceniteľné know-how divízií konštrukcie a aerodynamiky Sauber AG. Alfa Romeo poverila spoločnosť Sauber Engineering výrobou väčšiny komponentov modelov GTA a GTAm z uhlíkového kompozitu.

 

Frédéric Vasseur, šéf tímu Alfa Romeo Racing ORLEN a riaditeľ spoločnosti Sauber Motorsport AG uviedli: „Uvedenie nového vozidla je vždy emotívnym okamihom. Filozofia, na ktorej je činnosť tímu založená, zostáva rovnaká - zajtra musíme odviesť lepšiu prácu, než dnes. Minulú sezónu sme skončili v pohári konštruktérov na 8. mieste, čo znamená, že tento rok musíme dosiahnuť lepší výsledok. Aby sme to uskutočnili, musí sa zlepšiť všetko, od jednotlivých oddelení cez výkony na trati až po vedenie tímu. Každý tím má teraz na štartovom rošte veľké očakávania: všetci sú presvedčení, že v zime odviedli dobrú prácu a že v prvých pretekoch budú mať dobrú pozíciu, ale už veľmi skoro príde okamih, keď všetci odhalia svoje skutočné karty.“

 

Jan Monchaux, technický riaditeľ tímu Alfa Romeo Racing ORLEN: „Monopost C41 je výsledkom veľmi nezvyčajnej situácie vo Formule 1, keď podľa predpisov nebolo možné pre túto sezónu vyvinúť úplne nové vozidlo. Z tohto dôvodu vozidlo zdieľa s verziou C39 veľa komponentov, s výnimkou tých, ktoré naopak predpisy FIA ​​vyžadovali, napríklad podlahy a prednej časti. To znamená, že keď príde čas testovania, spoznáme vozidlo oveľa lepšie, než je obvyklé: nemôžeme sa dočkať, až ho uvidíme na trati.“