Alfa Romeo 4C
  • PREHĽAD
  • ŠTÝL
  • TECHNOLÓGIE
  • VÝKON
  • MATERIÁLY
  • DYNAMIKA
  • ÚČINNOSŤ
  • PRÍSLUŠENSTVO
ŠTÝL

ŠTÝL

SPLNENÝ SEN

Konštrukcia modelu 4C nesie nezameniteľné rysy Alfa 33 Stradale: krásu v službách mechaniky. Alfa Romeo 4C, ktorá je vyrábaná v Modene kombinuje dve výnimočnosti. Inžinierstvo Alfa Romeo a remeselnú zručnosť značky Maserati. Výkon nebol ešte nikdy tak atraktívny.

EXTERIÉR

AERODYNAMICKÝ PÔVAB

Podstata Alfa Romeo 4C je jednoduchá: rýdzi výkon. Jej vzhľad nie je samoúčelný. Každý prvok modelu 4C má úchvatný vzhľad. Zaoblené a svalnaté línie a prívody vzduchu majú špecifickú funkciu a prispievajú k vytváraniu prítlaku, ktorý zvyšuje stabilitu vo vysokých rýchlostiach.

INTERIÉR

PRETEKÁRSKY INTERIÉR

Tak ako u karosérie aj v interiéri je všetko veľmi funkčné a podriadené pretekárskej povahe Alfa Romeo. Začať môžeme jedinečnou jednodielnou škrupinou vozidla z uhlíkového kompozitu. Sedadlá majú tuhú karbónovú štruktúru a špeciálne ľahké čalúnenie. Volant je v spodnej časti sploštený a všetky ovládače sú orientované k vodičovi. Hliníkové pedále potom dopĺňajú športový charakter vozidla.

JEDINEČNOSŤ

EXKLUZÍVNE DETAILY

Každý detail modelu 4C bol koncipovaný tak, aby zapálil nadšenie pre športovosť. Zliatinové kolesá od 17 do 19 palcov majú vpredu a vzadu rôznu veľkosť, aby zabezpečili najlepšiu možnú rovnováhu a dynamiku.
Brzdové strmene Brembo sú k dispozícii v sivom, čiernom, žltom a samozrejme červenom odtieni. Spojler vo farbe karosérie alebo z uhlíkového kompozitu (k dispozícii voliteľne), bi-LED svetlomety s karbónovým okolím, vstupy vzduchu po stranách, dve koncovky výfuku, športové sedadlá a jednodielna škrupina z uhlíkového kompozitu, to všetko robí z modelu 4C pôsobivé majstrovské dielo.

  • ŠTÝL
  • EXTERIÉR
  • INTERIÉR
  • JEDINEČNOSŤ
TECHNOLÓGIE

TECHNOLÓGIE

VŽDY PRIPRAVENÁ REAGOVAŤ

Perfektná odozva je základným rysom vozidla určeného k ohromeniu vodiča. Nová dvojspojková prevodovka TCT s funkciou Launch Control optimalizuje zmenu prevodových stupňov pre najlepšie možné zrýchlenie a využitie potenciálu motora. Zábavu na okruhu potom zaisťuje jednoducho a intuitívne ovládateľný volič jazdnej dynamiky D.N.A. s režimom Race.

ALFA TCT

REAKCIE RÝCHLEJŠIE AKO MRKNUTIE OKA

Suchá dvospojková prevodovka Alfa TCT zaručuje najrýchlejšiu možnú zmenu prevodových stupňov vo všetkých podmienkach. Zároveň poskytuje funkciu Launch Control pre optimalizáciu všetkých systémov vozidla a pre využitie všetkej dostupnej sily počas zrýchľovania.

Alfa D.N.A.

ZVOĽTE SI DYNAMIKU 

Alfa Romeo 4C bola navrhnutá predovšetkým pre vodiča a jeho emócie. Preto volič jazdnej dynamiky Alfa D.N.A. ponúka tri režimy jazdy (Dynamic, Natural a All Weather) pre úpravu parametrov vozidla podľa podmienok vozovky, aktuálnej potreby vodiča a požadovaného štýlu vodiča.
Navyše je tu exkluzívny režim Race, ktorý bol navrhnutý pre ešte silnejší zážitok z jazdy na okruhu. Voľbou tohto režimu sa minimalizujú funkcie elektronickej kontroly stability a ABS a všetko ovládanie je prenechané vodičovi. Plne digitálny prístrojový panel s TFT displejom zmení v závislosti na konkrétnom nastavení voliča Alfa D.N.A. konfiguráciu a zobrazuje len informácie relevantné pre zvolený režim jazdy.

  • TECHNOLÓGIE
  • ALFA TCT
  • Alfa D.N.A.
VÝKON

VÝKON

VZRUŠENIE Z VÝKONU ALFA ROMEO

Motor modelu 4C, zážihový preplňovaný agregát o objeme 1750 cm3 vychádza z najmodernejších technológií. Konštruktéri ich však urobili ešte agresívnejšími a účinnejšími.
Toto malé, ale o to úchvatnejšie riešenie prináša bezkonkurenčný športový výkon hodný superšportu. Všetko bolo navrhnuté tak, aby vodič prežil tie najčistejšie emócie za volantom.

MOTOR

MALÝ OBJEM, OBROVSKÝ VÝKON

Zážihový preplňovaný štvorvalec 1750 Turbo s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 240 k je vyrobený kompletne z hliníka a ponúka úplne uchvacujúci výkon a krútiaci moment vrcholiaci na 350 Nm. Neuveriteľných 80% krútiaceho momentu je pritom k dispozícii už od 1700 ot./min. Alfa Romeo 4C dosahuje najvyššiu rýchlosť cez 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,5 sekundy. Úchvatné, že?

VYPLACHOVANIE

VYPLACHOVANIE VALCOV A TURBODÚCHADLO

Pokročilá technológia vyplachovania valcov maximalizuje krútiaci moment v nízkych otáčkach a vodičovi poskytuje väčšiu mieru výkonu. Pre implementáciu tejto technológie bol motor vybavený novou generáciou turbodúchadla a pulzným konvertorom vo výfukovom potrubí.

CHLADENIE PO ZASTAVENÍ

HI-TECH CHLADIACI SYSTÉM

Podobne ako špičkové súťažné stroje aj model 4C využíva automatický chladiaci systém, ktorý chráni turbodúchadlo. Po vypnutí motora dochádza k okamžitému zastaveniu obehu oleja, čím motor stratí schopnosť mazania a hrozí jeho poškodenie. S novým typom čerpadla olej cirkuluje v systéme aj po vypnutí motora, a to až do okamihu úplného ochladenia turbodúchadla.

  • VÝKON
  • MOTOR
  • VYPLACHOVANIE
  • CHLADENIE PO ZASTAVENÍ
MATERIÁLY

MATERIÁLY

ĽAHKOSŤ

Uhlíkový kompozit predstavuje v automobilovom priemysle absolútne špičkový materiál. Vďaka nemu váži šasi modelu Alfa Romeo 4C Coupé len 65 kilogramov. Vyrobené je totiž z uhlíkového kompozitu ako jeden celok. Kľuková skriňa a predný aj zadný pomocný rám sú vyrobené z hliníka, ktorý kombinuje pevnosť a extrémnu ľahkosť. Vonkajšie panely karosérie sú vyrobené z kompozitu SMC, materiálu s nízkou hustotou kombinujúceho ľahkosť (je o 20% ľahší ako oceľ) a tvarovú stabilitu, ktorá je porovnateľná s oceľou a lepšia ako u hliníka.

DYNAMIKA

DYNAMIKA

DOKONALÁ ROVNOVÁHA, DOKONALÝ VÝKON

S motorom umiestneným pred zadnou nápravou a extrémne dômyselným usporiadaním zavesenia kolies (lichobežníkové zavesenie vpredu a McPherson vzadu) je model 4C dokonale vyvážený a je schopný ovládnuť vozovku v akejkoľvek rýchlosti. Výkonný brzdový systém s ventilovanými perforovanými kotúčmi a brzdovými strmeňmi Brembo vpredu je schopný zastaviť model 4C zo stokilometrovej rýchlosti na iba 36 metroch. Alfa Romeo 4C navyše využíva rôzneho priemeru predných a zadných kolies, čo vozidlu poskytuje dokonalú priľnavosť na všetkých typoch vozoviek za akéhokoľvek počasia.

ÚČINNOSŤ

ÚČINNOSŤ

MAXIMÁLNA ÚČINNOSŤ

Celková suchá hmotnosť vozidla dosahuje len 895 kilogramov. To je tiež dôvod prečo Alfa Romeo 4C disponuje jednou z najnižších výkonových hmotností, ktorá je nižšia ako 4 kg/k. Vďaka pohonu zadných kolies zaručuje model 4C skvelé jazdné vlastnosti a nezameniteľnú pretekársku povahu.

PRÍSLUŠENSTVO

PRÍSLUŠENSTVO