personalizemessage
newCartoolLoggedUserAddCarMessage
newCartoolAlertText
newCartoolAlertNoWarrantyText
newCartoolAlertContact1 newCartoolAlertContactLinkedText newCartoolAlertContact2
newCartoolAddCarMessage
newCartoolAlertText
newCartoolAlertNoWarrantyText
newCartoolAlertContact1 newCartoolAlertContactLinkedText newCartoolAlertContact2
selectmodel
{{dealer.COMPANYNAM}}
{{dealer.ADDRESS}} , {{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
{{dealer.ADDRESS}},
{{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
dealerBoxRange
yourDealerBoxTitle
{{selectedDealer.dealerName}}{{selectedDealer.COMPANYNAM}}
{{selectedDealer.ADDRESS}} , {{selectedDealer.TOWN}} ({{selectedDealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{selectedDealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
{{dealer.COMPANYNAM}}
{{dealer.ADDRESS}},
{{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
yourcarctamessage1
yourcarctamessage2
yourcarctamessage3
{{dealer.COMPANYNAM}}
{{dealer.ADDRESS}}, {{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
{{dealer.ADDRESS}},
{{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
yourDealerBoxTitle
{{selectedDealer.dealerName}}{{selectedDealer.COMPANYNAM}}
{{selectedDealer.ADDRESS}}, {{selectedDealer.TOWN}} ({{selectedDealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{selectedDealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
{{dealer.COMPANYNAM}}
{{dealer.ADDRESS}},
{{dealer.TOWN}} ({{dealer.PROVINCE}})
dealerBoxTelephone {{dealer.TEL_1}}
dealerBoxDistance
newCartoolWhereIsVinDescription
Spojka je prevodový orgán nachádzajúci sa medzi motorom a prevodovkou, ktorý umožňuje radiť rýchlosti a je možné použiť ho aj po odstavení vozidla.
Spojka po aktivácii dočasne preruší prenos pohybu z hnacieho hriadeľa na hnacie kolesá, vďaka čomu je možné radiť rýchlosti. Systém spojky sa skladá z troch súčastí: axiálne ložisko, lamela a prítlačný kotúč, ktoré vzájomne spolupracujú na dosiahnutí spoločného cieľa: zrýchlenie alebo spomalenie vozidla v súlade so zaradenou rýchlosťou.
Radenie rýchlostí sa postupne mení
Kedysi v minulosti vozidlá ešte neboli vybavené synchrónmi. Preto na zmenu rýchlosti bola potrebná dvojitá spojka . Táto technika jazdy, ktorá je známa aj pod názvom „dvojité zošliapnutie spojky“, umožňovala skúseným jazdcom radiť prevody bez potreby šliapnutia na spojkový pedál. V dnešnej dobe sú vozidlá synchronizované, a preto sa dvojité zošliapnutie spojky už nepoužíva.
Správny čas na rýchlosť navyše
Takmer všetky moderné vozidlá sú vybavené asistentom rozjazdu do kopca, t. j. zariadením, ktoré zjednodušuje rozjazd vozidla do kopca. Ako? Vozidlo s naštartovaným motorom zastaví v stúpaní bez potreby stlačenia brzdového pedála alebo aktivácie ručnej brzdy. Pri spomaľovaní, naraz stlačte brzdový pedál a spojku. Keď vozidlo zastane, systém asistenta rozjazdu do kopca vám poskytne čas potrebný na uvoľnenie brzdového pedála, zaradenie rýchlosti a rozjazd spolu s pomalým zrýchľovaním a postupným uvoľňovaním spojky.
Dvojitá spojka, dvojité pohodlie
TCT – dvojspojková prevodovka je inovačná automatická prevodovka so suchou dvojitou spojkou, ktorá umožňuje vybrať a zaradiť ďalší rýchlostný stupeň vtedy, keď je predchádzajúci rýchlostný stupeň ešte zaradený. Výsledky? Pohodlie jazdy a lepší športový pocit než v prípade štandardných automaticky radených rýchlostí. Aké sú výhody? Vyššie otáčky radenia rýchlostí, možnosť výberu spomedzi mechanického a automatického radenia a takmer nulová strata výkonu. Okrem toho sa vďaka systému Start&Stop znižuje spotreba paliva až o 10 % (v porovnaní s tradičnou hydraulickou automatickou prevodovkou).
Uvádzame niekoľko tipov na účinnú ochranu
Výmena spojky je veľmi komplikovaná. Z tohto dôvodu uvádzame niekoľko tipov na jej zabránenie alebo na predĺženie životnosti spojky. Chcete uviesť príklad? Ak ponechávate dlhodobo vozidlo odstavené, nenechávajte zaradenú rýchlosť. Spojku nestláčajte ani vtedy, keď pridávate, stojíte v hustej premávke alebo na semaforoch. Ak je však nevyhnutné spojku vymeniť, je lepšie meniť všetky štyri funkčné komponenty súpravy, aby vozidlo získalo požadovanú úroveň výkonu.
Ak si myslíte, že sa spojka nedeaktivuje v momente radenia alebo ak prevodovka nepreradí na požadovaný rýchlostný stupeň, odporúčame, aby ste čo najskôr nechali skontrolovať celý systém v autorizovanom servise.
Ak stlačíte spojkový pedál a máte pocit, že je tvrdší než obvykle a jeho dráha je dlhšia, alebo ak si myslíte, že jeho stlačenie úplne nadol trvá dlhšie než normálne, je potrebné čo najskôr navštíviť servis a nechať si skontrolovať stav spojkového systému.
Čo prešmykovanie znamená? Je to jednoduché: keď sa rozbiehate alebo keď má motor maximálny krútiaci moment, otáčky motora sa zvyšujú ale rýchlosť sa primerane nezvyšuje. Ak sa vyskytne takýto problém, je potrebné, aby ste nechali skontrolovať spojkový systém.
Keď spojka „zaberie“, vozidlo sa ihneď po zaradení rýchlosti a pridaní plynu začne trhavým pohybom pohybovať vpred. Pamätajte, že tento komponent vozidla môže začať vykazovať znaky opotrebovania už po odjazdení 60 – 80 000 km, pretože jeho opotrebovanie významne závisí od
spôsobu, akým jazdíte.
Jedným z najčastejších následkov opotrebovania spojkového systému je vysoká hlučnosť, ktorá sa prejavuje počas jazdy s minimálnym aj maximálnym krútiacim momentom. Tento hluk bude pretrvávať a časom sa bude zhoršovať.
Vibrácie spojkového pedála sú spôsobené opotrebovaním zotrvačníka, a to aj vtedy, ak zotrvačník nevykazuje znaky opotrebovania. Vymieňajte ho vždy spolu so súpravou spojky, aby ste neobmedzovali životnosť novej spojky.